ŞCOALA
GIMNAZIALA „GRIGORE SILAŞI”
BECLEAN
Nr. 1272/20.09.2012
Aviz:
Aviz:
Şcoala
Gimn. „Grigore Silaşi”Beclean Şcoala Gimn.
Uriu
jud.BN jud.
BN
Dir. Prof.
Rus Vasile Gabriel
Dir. Prof. Andras Ioan
Aviz:
Colegiul Naţional „Petru Rareş”
jud.BN
Dir. Prof. Nicula Cristian
PROIECT EDUCAŢIONAL
1.
Date privind
aplicanţii:
1.Nume şi prenume: MOLDOVAN
RAVECA
Titular la: Şcoala Gimazială „Grigore Silaşi” Beclean, BN
Specialiatea: învăţătoare
Tel./Fax: 0754 520266
E-mail: raveca_moldovan63@yahoo.com
Semnătură
2.Nume şi prenume: ORBAN IOAN
Titular la: Şcoala Gimnazială „Grigore
Silaşi” Beclean, BN
Specialitatea: profesor psiholog
Tel/Fax:0743376333
Semnătura:
|
2. Tema/titlul proiectului:
„ÎMPREUNĂ VOM REUŞI!”
( ŞCOALA
PĂRINŢILOR )
Domeniul:
Educaţia civică
MOTO: „Totul educă: oamenii, lucrurile, fenomenele, dar în primul rând
şi
în cea mai mare măsură, oamenii. Între aceştia primul loc îl ocupă
părinţii şi
educatorii” – A. S. Makarenko, „Cartea pentru părinţi”
3.Colaboratori:
|
4. Locul desfaşurării proiectului
(unitatea / unităţile de învăţământ în care se derulează proiectul) :
Şcoala Gimnazială
„Grigore Silaşi” Beclean, BN
5. Durata proiectului:
Octombrie
2012 – Iulie 2016
6. Diagnoză
relevantă pentru obiectivele proiectului, la depunerea proiectului / analiza
SWOT
Puncte tari:
§ Cunoaşterea elevilor de
către învăţător /diriginte.
§ Cunoaşterea familiilor din care provin elevii.
§ Implicarea şi atragerea părinţilor în rezolvarea
problemelor şcolii.
§ Asigurarea condiţiilor pentru activitatea şcolară de
către unele familii.
§ Promptitudinea cu care răspund părinţii elevilor claselor
implicate, la chemările şcolii.
Puncte slabe:
§ existenţa unor familii în care cel puţin unul dintre
părinţi este plecat la muncă în străinătate;
§ existenţa unor familii
care nu se interesează de situaţia elevilor, nu răspund nici la chemările
şcolii ;
§ familiile nu cunosc toate problemele care-i preocupă
pe copii;
§ părinţii nu sunt
alături de copii în petrecerea timpului lor liber.
Oportunităţi:
§ Posibilitatea creşterii
randamentului şcolar prin implicarea tuturor factorilor educaţionali în
procesul instructiv –educativ.
§ Creşterea de oferte
educaţionale prin curriculum la decizia şcolii.
§ Diversificarea
activităţilor extraşcolare şi implicarea părinţior alături de elevi şi
dascăli în desfăşurarea şi pregătirea acestora.
§ Consilierea părinţilor
de către dascăli, pentru cunoaşterea
copiilor şi înţelegerea problemelor dintre părinţi şi copii.
§ Dezvoltarea
personalităţii complexe a copiilor prin implicarea acestora în proiecte
educaţionale diferite, concursuri, festivaluri.
§ Contactul permanent al
instituţiilor şcolare cu colectivele de părinţi şi alţi factori educaţionali
din comunitate.
Riscuri/ameninţări:
§ Rezultate din ce în ce
mai slabe ale elevilor la învăţătura.
§ Creşterea numărului
elevilor cu abandon şcolar.
§ Creşterea numărului de
cazuri de indisciplină.
§ Creşterea
instabilităţii emoţionale şi lipsa de comunicare a elevilor cu părinţii,
învăţătorii, profesorii şi colegii.
§ Izolarea copiilor cu
probleme comportamentale de către colegii de grup.
|
7. Contextul/justificarea
proiectului
Rolul şcolii devine din ce în ce
mai important în societatea actuală. Realiza-rea unui parteneriat eficient
profesor- elev- părinte este unul dintre dezideratele actuale ale procesului instructiv- educativ.
Există însă şi situaţii în care apar bariere
de comunicare între cadrele didactice şi părinţii elevilor, între părinţi şi
copiii acestora având drept cauze lipsa de experienţă cât şi lipsa spiritului
de echipă, atât la unii cât şi la ceilalţi. Pentru a preveni apariţia unor astfel
de situaţii mi-am propus ca acţiunile acestui proiect să conducă la:
-dezvoltarea
atitudinii pozitive faţă de şcoală atât la părinţi cât şi la copii; -îmbunătăţirea relaţiilor părinte – copil,
părinte – şcoală, copil - şcoală;
-conştientizarea, de către părinţi, a
importanţei pe care timpul liber îl are în
viaţa unui copil/tânăr şi cât de util este ca părinţii să se implice în
modul în care copiii lor petrec acest
timp, sprijinind dezvoltarea personală a acestora;
- desfăşurarea de activităţi comune: elevi, părinţi, educatori
-identificarea tuturor familiilor ce
întâmpină probleme în creşterea şi educarea acestora.
8. Obiectivul general :
Înlăturarea barierelor de
comunicare între cadrele didactice şi părinţii ele-vilor, între părinţii şi copiii acestora astfel încât să se creeze
un mediu de încredere, echilibrat, în care copilul să se manifeste neîngrădit.
9.Obiectivele specifice ale proiectului:
§ creşterea stimei de sine, a încrederii în forţele
proprii a copiilor;
§ înţelegerea mai bine a ceea ce se întâmplă în
şcoală de către părinţi;
§ obţinerea de rezultate
mai bune la învăţătură, indiferent de nivelul socio-economic, etnie sau de
nivelul de educaţie al părinţilor;
§ micşorarea numărului de absenţe;
§ conştiinciozitate în efectuarea temelor de acasă;
§ scăderea violenţei
verbale şi fizice între elevi;
§ implicarea părinţilor în
colaborarea cu alţi membrii ai comunităţii şcolare pentru crearea unui climat
care să sprijine învăţarea, atât în şcoală cât şi în afara ei;
§ implicarea părinţilor în petrecerea timpului liber de
către copii.
§ sa formeze un
parteneriat profesor- elev- părinte, în
vederea menţinerii unei bune comunicări.
10. Descrierea colectivului de
elevi (grupul ţintă din proiect):
Elevii claselor: a V-a A ; CP (Şc “Gr. Silaşi” şi CNPR) ; cls. I ,a II –a (Uriu)
CP A, cuprinde un număr de 25 de elevi :
14fete şi 11 băieţi.
CP-CNPR, cuprinde un număr
de 27 de elevi;
Cls. I- II Şc. Gimn. Uriu
un număr 13 de elevi;
Clasa a V-a A are un efectiv de
27 elevi. Aceşti elevi, în anul
şc.2012-2013 au editat volumul
de creaţii literare “ Din poveste în poveste” şi nr.2
al revistei “Şcoala părinţilor”.
În anul şc.2011-2012 am editat volumul
de cre-aţii literare “Anotimpuri…”; am imprimat albumul de colinde “Noi umblăm
şi colindăm “ (anul şc. 2010-2011); am
participat la numeroase concursuri pe te-me de: Matematică , Lb. şi lit.
română, Ab. Practice, Ed plastică, de nivel naţi-onal, în urma cărora am
obţinut numeroase premii; am participat în fiecare an la Zilele Oraşului şi
Zilele Europei cu dansuri moderne, pe scena oraşului nostru; am derulat diverse proiecte educaţionale în
care , o puternică implicare au avut-o
şi părinţii acestora. Împreună cu părinţii am derulat proiectul “Şcoala părin-ţilor”(în
anul şc. 2011-2012) finalizându-l cu o interesantă revistă sub acelaşi nume.
|
11. Relevanţa proiectului în
acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect:
Fondarea unei “reţele” de ajutor
interfamilial în ceea ce priveşte educaţia şi supravegherea copiilor , subliniindu-se nu numai
necesitatea colaborării şcoală –familie,
dar şi a părinţilor între ei .
Rolul
acestui proiect este de a îmbunătăţi relaţiile dintre părinţi, copii şi şcoală
12. Complementaritatea cu alte
proiecte/programe, experienta anterioara :
În anii şcolari 2010-2011;
2011-2012 am derulat, cu actuala clasă a V-a A, proiectul „Şcoala părinţilor” , care s-a finalizat cu
revista sub acelaşi nume şi la cererea părinţilor, dornici de-a mai învăţa câte
ceva, am hotărât să continuăm acest proiect şi în acest an şcolar, implicând şi
alţi părinţi interesaţi, din şcoala
noastră , de la şcoala Uriu şi de la Colegiul
Petru Rareş.
13. Descrierea activităţilor propuse în proiect şi a rezultatelor
anticipate
A. Prezentarea proiectului:
Împărţirea mapelor ce cuprind
descrierea proiectului şi a programului activităţilor
Prezentarea
obiectivelor propuse în cadrul proiectului
Prezentarea
programului de activităţi –(Bazele îmbunătăţirii compor-tamentelor)
A. MODULUL I : „Prezentarea proiectului”
B.MODUL II: “De ce copiii
se comportă bine/rău”
C. MODUL
III : „ Comunicarea clară înseamnă eficienţă “
D. MODULUL IV : ”Tehnica ascultării activ-reflexive”
E. MODULUL v : ” Cum creştem frecvenţa comportamentelor„bune”
F. MODULUL vI : ”
Stoparea comportamentelor nedorite”
G. MODULUL VII : “Managementul
comportamentelor agresive”
H.
MODUL VIII : ” Cum ne
controlăm furia (noi părinţii)”
14.Grafic activităţi:
Activitate/
subactivităţi
|
TERMEN (2013/2014)
|
Responsabili
|
|||||||||
O1
|
N2
|
D3
|
I4
|
F5
|
M6
|
A7
|
M8
|
I9
|
|
||
1. Prezentarea
proiectului
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Înv. Moldovan R.
Psih. Orban I.
Înv. Chiş Lidia
|
|
2. De ce
copiii se comportă bine/rău
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Înv. Moldovan R.
Elevii cls VA; CP
Psiholog Orban I.
|
|
3. Comunicarea
clară înseamnă eficienţă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Psih. Orban I.
Înv. Raveca M.
Psih. Aurora C.
Înv. Chiş Lidia
|
|
4. Tehnica
ascultării activ-refle-xive
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Înv. Raveca M.
Psih. Orban I. Psih. Eva Szakacs
|
|
5. Cum creştem
frecvenţa compor-tamentelor „bune”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Înv. Raveca M.
Psih. Aurora C.
Psih. Orban I. Înv. Lidia Chiş
|
|
6. Stoparea comportamentelor ne-dorite
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
psih.Orban I.
înv. Raveca M.
Psih. Aurora C.
|
|
7. Managementul comporta men-telor agresive
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inv.Raveca M. Psih. Eva Szakacs
Psih. Orban I.
Înv. Lidia Chiş
|
|
8. Cum ne controlăm furia (noi
părinţii)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Înv.Raveca M.
Dir. Rus Vasile Gabriel
Psih. Orban Ioan Înv. Lidia Chiş
Psih. Aurora C.
|
|
ROGRAMUL ACTIVITĂŢILOR PROPUSE
Nr. Crt.
|
Tema/ Conţinutul activităţii
|
Public ţinta
|
Data/ durata
|
Locul
|
Coordonator
|
||
1
|
Prezentarea
proiectului:
ÎMPREUNĂ VOM REUŞI!
(Şcoala Părinţilor)
|
părinţi
învăţători
profesori
|
1 ora
Octombrie
2013
|
Sala
de clasa
|
Inv. Raveca Moldovan
Psih. Orban I.
Psih.Eva S.
Înv Lidia Chiş
|
||
2
|
De ce copiii se comportă
bine/rău
|
părinţi
profesori
|
2 ore
octombrie 2013
|
CCD- Şc. Gimn. “Grigo-re Silaşi”
|
Inv. Raveca Moldovan
Psih.Orban I
Înv. Lidia Chiş
Psih. Aurora C
|
||
3
|
Comunicarea clară înseamnă
eficienţă - prezentare teoretica
|
părinţi
profesori
|
2 ore
decembrie 2013
|
CDI-ul şcolii
|
Înv. Raveca Moldovan
Consilier şc.
Psiholog şc.
|
||
4
|
Tehnica ascultării active-reflexive
prezentare
teoretică
|
părinţi
profesori
|
2 ore
ianuarie
2014
|
CDI-ul şcolii
|
Psih. Orban I
înv.Raveca Moldovan
Psih. Aurora
C.
Înv.
Lidia Chiş
|
||
5
|
Cum creştem
frecvenţa comportamentelor „bune”
prezentare
teoretică
|
părinţi
profesori
|
2 ore
februarie
2014
|
CDI-ul şcolii
|
Psih.Orban I.
Inv.Raveca M.
Înv. Lidia Chiş
Psih. Eva S.
|
||
6
|
Stoparea comportamen-telor nedorite – activităţi teoretice
|
părinţi
profesori
|
2 ore
martie 2014
|
Sala festivă
|
Inv.Raveca Moldovan
Psih. şcolari
|
||
7
|
Managementul comporta -mentelor agresive
- prezentare teoretică
|
părinţi
profesori
|
2 ore
mai 2014
|
Sala festiva
|
Inv.Raveca M.
psih.
Orban I.
Psih.Aurora
C.
|
||
8
|
Cum ne controlăm furia (noi părinţii)
|
părinţi
profesori
|
2 ore
iunie
2014
|
CDI-ul şcolii
|
Înv.Raveca M.
Dir. Rus Vasile Gabriel
Consilier şcolar
Psih. Orban I.
Dir.Nicula C.
|
||
15. Rezultate:
îmbunătăţirea
relaţiilor părinte – copil; părinte – şcoală; copil – şcoală, în peste 90% din cazuri, care să conducă la:
§ obţinerea de rezultate
mai bune la învăţătură (note mai mari)
§ micşorarea numărului de absenţe;
§ micşorarea numărului de
elevi ce vin cu temele nefăcute la
şcoală;
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
16. Utilizarea TIC:
·
interasistenţe,
·
lectorate cu
părinţii,
·
chestionare,
·
discuţii cu elevii, părinţii şi cadrele didactice din
şcoală
17. Procedura de autoevaluare :
Evaluare
internă: se va face în urma fiecărei întâlniri, în urma fiecărei
activităţi comune.
Rezultate
concrete din timpul activităţilor desfăşurate: portofoliu ce va cuprinde:
chestionare completate (ale elevilor, profesorilor, părinţilor), concluzii şi
direcţii de acţiune.
Evaluare externă – va viza măsurarea efectului asupra grupului ţintă:
-Elevii au
note mai mari – sunt interesaţi mai mult de munca intelectuală.
-Micşorarea
numărului de absenţe.
-Familia este implicată în aproape toate problemele
şcolii.
-Şcoala are rezultate mai bune în ceea ce priveşte
educaţia elevilor.
18. Asigurarea
efectului multiplicator al proiectului (gradul de trensferabilitate):
-posibilitatea
de dezvoltare / continuare ulterioară a proiectului prin atragerea de noi
parteneri;
-utilizarea materialelor
realizate si in alte alte proiecte de consiliere pe diverse teme ;
-derularea proiectului la nivelul judeţului într-un
număr mare de şcoli.
17. Alte
informatii relevante:
BUGETUL PROIECTULUI:
Surse de finanţare:
-veniturile şcolii
-sponsorizări
din partea cadrelor didactice; părinţilor
Data: 12.X.2013
Coordonatorii
de proiect:
înv.MOLDOVAN RAVECA
consilier
şc.prof. ORBAN IOAN
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu